Stel je vragen of vertel over de oplossingen over techniek hier.
Door tarzanen
Een bromscooter en dat zal ongetwijfeld ook voor een snorscooter gelden, wordt begrenst om in Nederland rond te mogen rijden toch?

Dat de CDI de ontsteking regelt was mij wel duidelijk. Tevens begrenst de CDI toch ook op snelheid en maximaal toeren?

Nu is mijn technische kennis omtrent dit hoofdstuk beperkt, maar volgens mij kan hier vast wel iemand zeggen of dit juist is.
Door Fabian
Elke scooter heeft een motor met een inhoud van 50cc, in Nederland mogen scooters maar 45 KM/H rijden. Maar een scooter met een motor van 50cc loopt veel harder dan 45 KM/H, namelijk zo`n 70-80 KM/H.
Daarom worden er in de fabriek begrenzers in gedaan waardoor je scooter nog maar een snelheid van 45 KM/H haalt.

4takt scooters zijn standaard begrenst met de cdi zodat je scooter maar een bepaald hoeveelheid toeren kan maken en daarboven de toerenbegrenzer ingrijpt, dit heet ook wel 'overtoeren'.
En constant overtoeren draaien is slecht voor je motor omdat het dan elke keer onnodig in moet houden.
Daarnaast hebben de meeste ook een vario begrenzer, die weer de snelheid begrensd.

De Friese meren mooi gebied maar beetje ver weg..[…]

Dat hopen wij ook Peter, we hebben er in iedergeva[…]