Vertel het ons hier.
Door Melanie
ZWANENBURG De schrik zit er goed in bij eigenaar Joey Schaar van de gelijknamige scootershop in Zwanenburg. Hij werd gisteravond mishandeld en samen met zijn klanten en personeel gegijzeld.
Joey was rond 19.00 uur aan het werk, toen er een man met bivakmuts de zaak binnenkwam en geld eiste. Als hij vervolgens vindt dat hij te weinig geld krijgt, grijpt de overvaller Joey bij de keel en slaat hij hem. "Het werd steeds gewelddadiger en heel naar", vertelt een aangeslagen Joey.

Joey heeft op dat moment een schroevendraaier in zijn hand, maar legt deze bewust weg om een ernstiger scenario te voorkomen. "Een schroevendraaier kun je als steekwapen gebruiken, dat wilde ik absoluut niet. Ik wil niet dat mijn zaak dicht zou gaan, omdat ik iemand heb doodgestoken."
Op een gegeven moment dwingt de overvaller iedereen in de zaak naar boven, waar ze worden gegijzeld. Een werknemer weet te ontsnappen, waarop de dader meteen vlucht.
Klemgereden
De gealarmeerde politie rijdt even later een bestelbusje in de straat klem, maar de inzittenden hebben niets met de gijzeling te maken. Wel blijkt dat de mannen betrokken zijn bij een hennepkwekerij in de buurt.

Hoewel de gijzeling gisteravond plaatsvond, wilde Joey vandaag meteen weer open. "Ik ga gewoon weer verder, ik ga door waar het gisteravond om 19.00 uur even stopte," zegt de dappere eigenaar.

Bron: RTV NH
Door Pascalle
pfff blijft een nachtmerrie!!
Door Albert
Dat is zeker vervelend zoiets en deze gebeurtenis zal hem altijd bij blijven...
Ik had de schroevendraaier niet weggelegd en had de overvaller er zo vaak als mogelijk mee gestoken ze moeten namelijk met de poten van je spullen afblijven...
Door peter stupers
Ja Albert, in eerste instantie reageer ik ook zo maar gelukkig liet Joey zijn gezonde verstand werken. Hij had inderdaad zijn zaak kunnen sluiten als je jezelf op deze manier verdedigd.
Een knal voor zijn hersens zou nog mogen om hem buiten te werken maar doodsteken dan zou je zelf nog de bak indraaien. Je weet hier in Nederland is de dader beter beschermd
dan degene die hij of zij beroven.
Door Albert
peter stupers schreef:Je weet hier in Nederland is de dader beter beschermd dan degene die hij of zij beroven.

Helaas is dit maar al te waar, lang leve onze kromme wet...
Maar toch zou ik hem neersteken als ik de kans zou krijgen en als iedereen zo zou reageren zouden de overvallers misschien wat meer nadenken voordat ze iemand beroven...
Door GD-09
Albert schreef:
peter stupers schreef:Je weet hier in Nederland is de dader beter beschermd dan degene die hij of zij beroven.

Helaas is dit maar al te waar, lang leve onze kromme wet...
Maar toch zou ik hem neersteken als ik de kans zou krijgen en als iedereen zo zou reageren zouden de overvallers misschien wat meer nadenken voordat ze iemand beroven...

Albert in sommige staten van de USA geldt de doodstraf op ernstige delicten maar helpt het , nee de gevangenissen zitten er vol met doodstraf gerelateerde delicten , een afschrikkende werking gaat echt niet helpen.
De nederlandse wetgeving deugt inderdaad van geen kanten Albert helemaal mee eens
Door Fabian
Hier nog een verslag van hem zelf, the day after...

Door Albert
Tja blijft vervelend als je zoiets meemaakt...
Ik heb ooit jaren geleden zelf een pistool op mijn hoofd gehad bij een overval in een zaak waar ik was kan je vertellen daar word je niet vrolijk van als je in zo'n loop kijkt...
Sindsdien heb ik zoiets als ze geen vuurwapen hebben en ik krijg de kans dan benut ik die of het nou wel of niet mag van de wet dat is dan jammer ik had er desnoods nog een hamer bij gepakt en die op de overvaller zijn voorhoofd gelegd je moet gewoon met je poten van een ander zijn spullen afblijven...
Zeker tegenwoordig ze worden namelijk steeds gewelddadiger Joey heeft nog een beetje geluk gehad en is er goed vanaf gekomen...
Kijk maar eens naar het nieuws hoe vaak er iemand word overvallen en dan zwaar gewond achterblijft terwijl zo'n iemand alleen maar mee werkt met een overvaller...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]