Vertel het ons hier.
Door Peerke
Wat?
Tja met 2 Peugeots Elyseo`s 49,3cc bouwjaar voor 2000 op en neer van Drunen naar Pisa.

Pisa?
Jep Pisa, je weet wel waar die scheven toren staat in Italië, daar willen we naar toe.
Even een paar foto`s maken van de Elyseo`s en de toren en dan weer terug, dit hopen we te doen in 14 dagen tijd.

Gestoord!!
Nou nee ik droom hier al jaren van dus eindelijk een droom die uit komt.
Vroeger werkte ik in een jeugd centrum, jeugd hangt altijd dwars tegen alles in toen is het idee gekomen van ooit rij ik nog eens op een scootertje naar Pisa want die hangt ook tegen ieders verbazing in.

Wie?
Samen met mijn vrouw, lekker met zijn tweeën tentje mee en we zien wel.
Rijden we het in 12 dagen is het goed rijden we het in 16 dagen ook goed.
We hopen per dag ongeveer 200 km af te leggen is 2800 km in 14 dagen.
Berekende lengte is ongeveer 2650 km dus we hebben aan alle kanten ruimte.

We willen via België, luxemburg, Frankrijk, klein stukje Duitsland, Zwitserland bereiken dan via de Gotthard pass naar Italië dan rakelings langs Milaan naar Pisa.
Terug weten we nog niet, misschien Brenner of de zelfde weg terug als hij onvergetelijk is, dat bekijken we wel als we er zijn.

Vertrek datum
Tja das een goeie volgende week zaterdag 23 of zondag 24-7-2016 hopen we te vertrekken.
Ge ziet wel we hebben nu al geen moet, we gaan voor de rit en de rest is een leuke bijkomstigheid.
En genieten zeker te weten, dat doe ik nu al van het idee alleen.

Ik houd een blog bij waar ik berichten en foto`s op plaats.
Dit alles via wifi als ik hier of daar verbinding heb, dat kan zijn bij een tank station of camping rust plaats geen idee ik maak ze wel en controleer s`avonds of ze zijn verzonden.
Reageren gaat niet heb ik uit gezet ivm spammers en andere blote gasten blauwe pillen heb ik ook niet nodig :o :lol:
Ik heb al genoeg aan de pillen voor cholesterol en suiker,.
Oja ik heb bij onze helmen een bluetooth intercom in gebouwd, kunnen we nog wat door geven of kletsen met elkaar.

Zo eindelijk weer een beetje beleving in het forum.
En néén ik koop geen motor in mijn borstkas kopt een 2takt brommertje.
Motoren gaan te snel om rustig te kunnen genieten.

Dit is alleen geplaatst op het DSC en op het VWDR, dat 2 kleine clubjes toch een grote rit hebben.
Als ik weer thuis ben zal ik een kijken of ik de rit met foto`s een beetje leuk kan schikken en plaat het dan ook hier ergens.

Iedereen die vakantie gaat vieren Prettige vakantie denk niet aan mij want dat lijd maar af. :lol:
Door Albert
Zo dan dat wordt een erg mooie rit/vakantie...
Lekker rustig rijden en hopen dat het weer mee zit en dan vooral lekker genieten van de omgeving zodat het een onvergetelijke vakantie wordt...
Rij voorzichtig en veel plezier...
Door Peerke
Zo het begint te korten... :P
De laatste puntjes worden op de i gezet.
We nemen qua douche en keuken spullen alles in het mini mee.
Kleinere verpakkingen of in pillen potjes (oorstokjes, lucifers, enz) shampoo in kleinere fles en ga zo maar door.
Neem de geüpdatete tomtom mee en nog een oude mio pda, mocht de tomtom de geest geven heb ik altijd nog de pda waar ik op thuis kan komen.

Eind van de week even kijken wat en waar ik alles instouw en verdeel over de scooters.
1 rug zak (kleren) is zeker, ze zeggen wel dan dat je je rug meer belast maar de onderkant van dat ding rust op mijn zadel, dus geen probleem.
En de rugzak word met de rit minder vol, we trekken ouwe kleren aan en wat vies is gooien we weg.
Scheelt gewicht en volume.
En zo kom ik mooi van mijn oude sokken af met gaatjes er in :lol:

Heb een dashcam van mijn zoon gekregen een tijd terug, liep te dubben hoe en waar ik hem moest monteren.
Naar veel gepieker en overleg met de vrouw hang ik hem aan mijn rechter spiegel als het droog is, toch een goed idee van ons Mien.

Bij het gereedschap neem ik nog 2 vingerhoedjes vet mee en een piep klein potje en een busje olie om hier of daar een druppel op te laten vallen.
Boutjes moertjes, tire ripes, 4 liter 2takt ach net wat ik denk nodig te hebben voor een nood reparatie.
Dit alles kan bij mij onder het zadel.
Dus je ziet wel ben nog druk bezig met het een en ander.

Oja mag niet vergeten mijn NL vlag te monteren doet tevens dienst als steuntje voor de bagage.
Wens jullie een prettige zondag ik hobby nog even door.

Ps scooters zijn in top vorm.
Door Fabian
Leuk Peerke, je heb dit al een tijdje op je verlang lijstje staan en zo te zien gaat het nu echt gebeuren, ik wens je dan ook heel veel plezier en veilige kilometers toe op deze mooie en uitdagende reis.
Door Pascalle
Wauw wat gaaf. Een hele goede reis Peerke en je vrouw. Ben erg benieuwd naar jullie verslag.
Door Fabian
mooi man, ga morgen op mijn gemak even lezen!

gefeliciteerd met het behalen van Pisa
Door Albert
Peerke schreef:een deeltje http://www.pbouwhuis.nl/ritten/vakantie-blog

Deze is net getypt. http://www.vwdr.nl/forum/showthread.php?tid=407

Heb het even gelezen en de foto's bekeken uiteraard ook het filmpje schitterend hoor top dat jullie het gehaald hebben en weer heelhuids zijn thuis gekomen...
Kan me voorstellen dat je dit 1 van je mooiste vakantie vind je ziet veel onderweg en alles lekker op je eigen tempo heerlijk toch...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]