Hier staan de tour verslagen van 2015
Vandaag in Meerkerk geweest. Op de heenreis door menig jonge scooterrijder ingehaald, de scooters vlogen je zowel over het verplichte fiets/bromfietspad als over de hoofdrijbaan om de oren. Wel even leuk om mee te maken! Sommige rijders kon ik toch nog wel voorblijven :mrgreen:
Op de meeting gelijk maar even op de rollenbank van de politie. Op de GPS doet de New Dink 61 km, redelijk te hard dacht ik tot vandaag!
De uitslag was met de correctie van 7 km eraf een duidelijke 52 km, van wat ik er van begrijp mag je dus als de correctie er af is maximaal 57km. In elk geval duidelijk niet in overtreding wat een hoop gedoe kan schelen in de toekomst.

Al met al een leuke middag gehad en nog aantal bekende even de hand geschud en een praatje gemaakt.

Afbeelding

Jong geleerd - oud gedaan!
Afbeelding

De eerste rijles op de motorfiets:

Rollenbank impressie:
Ook ben ik vandaag naar Meerkerk gereden op uitnodiging van Danny van SG de Saints.
De route zou zo'n 60 km enkele reis zijn en ben ook wat later vertrokken van huis aangezien het een meeting is dus, wat meer vrijheid hebt om te bepalen wanneer je aankomt.
Ze hadden een mooie locatie gevonden langs de A27 op het industrie terrein van Meerkerk, en het was best grappig als je aankwam dat het vol stond met politie, maar die waren er voor een goed doel.
Het was al met al goed georganiseerd, de Politie was er voor voorlichting en je kon je brommer of scooter op de rollenbank laten testen om te zien hoe hij loopt, die van mij kwam maar op 50, en dat terwijl de GPS 56/57 aangeeft.
Daarnaast was er voorlichting over drank en drugs gebruik, een scooter simulator. ook was er een rijschool aanwezig waarbij je de mogelijkheid had om een lesje op een motor of motorscooter te doen.
Ook was Fred motoren aanwezig met een testbank waar je je scooter op vermogen en snelheid kon laten testen, er waren er die de 100 aantikte en een sprinter die 192km op zijn sloffen haalde, leuk om te zien, hoop herrie en een hoop fijnstof uitstoot :)
Ook is er aan de inwendige mens gedacht met de aanwezigheid van een snackwagen, en mocht alles te veel worden dan was er ook nog een EHBO post aanwezig.
En de hele dag werd met een achtergrond muziekje opgeluisterd door een DJ, dus voor ieder wat wils.
Bij het aanmelden kreeg je een nummertje om mee te doen aan de mooiste scooter verkiezing en ik had een nummer in de 70, dat houd in dat er genoeg bezoekers op de meeting afgekomen waren, zo waren er verschillende brommer clubs die uit het hele land waren gekomen, ook waren er een aantal leden van de Scooter Tourclub Nederland aanwezig dus een mooie mix van jong en oud, snel en genieten.
al met al leuk om mee te maken, en een hoop van die jonge gasten te zien sleutelen om een scooter of brommer aan de praat te krijgen en te houden, daarnaast een hoop banden te zien waar echt geen profiel meer op zat.
Het was een leuke dag, heb een lekker ritje gehad en het was ook nog mooi weer..
@Danny bedankt voor de uitnodiging en tot de volgende keer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Leuk om de verslagen te lezen van zo te zien een geslaagde dag...
Mooie foto's om te zien, je ziet het weer gewoon opknappen op de foto's op iedere foto is het weer steeds iets beter...

De Friese meren mooi gebied maar beetje ver weg..[…]

Dat hopen wij ook Peter, we hebben er in iedergeva[…]